"...سبزند آرزو ها در برگ های زردم..."

مشخصات بلاگ
"...سبزند آرزو ها در برگ های زردم..."

☆☆☆☆☆☆☆
دلتنگ دیدگاه عزیز... 😔❤
☆☆☆☆☆☆☆
طبق ماده ۱۸۳۴۹۲ بخش نظرات زین پس غیر فعال است.


جمعه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۱، ۰۳:۲۴ ب.ظ

نانوشته ها

_ دزدی می کرد...
+ گناه نخر واسه خودت.
_ خودم چند بار مچش رو گرفتم...
+ :|
_حالا فکر می کنی چیکاره ست؟ به چه جایگاهی رسیده؟
+ شاه دزد؟ شاید هم قاچاقچی؟!
_ گناه نخر واسه خودت بچه.
+ :|
_ هر چند آخرین باری هم که دیدمش دزدی کرد ولی نه... الان پرستار شده... چه دَم و دستگاهی... چه خونه ای... عجب ماشینی داره... می بینی کار خدا رو؟ اونی که طرف خداست اینقدر بدبخت و اونی که حق الناس به گردنش، اونقدر خوشبخت...
+ :/
_ چرا اینقدر ناعادلانه؟
+ تو مطمئنی؟ آخه چی باعث می شه حق الناس نادیده گرفته بشه؟
_ نمی دونم... شاید دعای مادر...

می دونستم دعای مادر معجزه می کنه ولی این هم می دونم که خدا از حق خودش می گذره ولی از حق بنده اش، نه.
وای خدایا قربونت برم... هیچ نمی شه از کارِت سر در آورد ها :)
ولی همچنان بهت ایمان و اعتماد دارم که تو بهترین ها رو واسه بنده هات می خوای ان شاءالله. 💚🍃

۰۱/۰۱/۲۶
‌‌‌ ‌‌‌تیرزاد

نظرات  (۳)

خوب خدا عادله وقتی کسی می گه من فقط دنیا رو می خوام تو هر لجنی هم شنا می کنم فقط دنیا رو به من بده! خدا چه کار کنه بنده خدا آخر و عاقبت که نداره باید تو یکی از طبقات جهنم ساکن بشه. دیگه انصاف نیست دنیا رو هم بهش ندن! مثل دکتر فاستوس روحشو فروخته بذار لااقل چند صباحی مثلا خوش باشه.

پاسخ:

من دزدی رو درست نمی دونم و کاری هم به اینکه دکتر فاستوس که گفتین کیه و چه می کنه، ندارم. اما در مورد این بنده خدا که تا حدودی ازش شنیدم و همینطور تعریف عدالت، اصلا مثل شما فکر نمی کنم.
چرا که
یک: ما حق قضاوت نداریم. چون از همه چی آگاه نیستیم... مهمترینش هم زندگی شخصی اون بنده خدا و بعد هم حکمت و امتحانات الهی.

دو: قال علی علیه السلام: ای مالک! یادت باشد اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش نکن... شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی...

سه: هر کسی به هر جایگاهی رسیده، نتیجه تلاش و توکلش بوده... پس چه بهتر جای قضاوت و ناشکری و... کمی باغچه خودمون رو بیل بزنیم.

چهار: پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله می فرمایند: هر کس روزی دارد که "حتما" به او خواهد رسید پس هر کس به آن راضی شود، برایش پر برکت خواهد شد و او را بس خواهد بود و هر کس به آن راضی نباشد، نه برکت خواهد یافت و نه او را بس خواهد بود. روزی در پی انسان است، آن گونه که اجلش در پی اوست.

اینا جواب من بود به اوشون ها و حالام به شما...

امیدوارم همگی به آگاهی و آرامش برسیم :)

من در مورد نوشته ی شما توضیح دادم اون بنده خدا روکه ندیدم!

"اونی که طرف خداست انقدر بدبخته و....."

توضیح هم بر طبق گفته قرآن من درآوردی نیست:

"سوره اسراء آیه هجدهم"

منظور هم این نیست که هر کسی پولداره یعنی از آخرت بی بهره است. منظور دزدایی هستند که از مال مردم و حرامخواری بهره ای به دست آوردن و حالا یه عده نگن نکاه کن خدا جون این چه عدالتیه که طرف دزد وبی شرف ولی در آسایش زندگی می کنه. تو کاخش استخر داره و ...

خدا فرموده :

هر کس خواهان دنیای زودگذر است به زودی هر که را خواهیم نصیبی از آن می دهیم، سپس دوزخ را برای او قرار خواهیم داد

اگه قراره هر کس باغچه ی خودش رو بیل بزنه پس چکار دارید اون بنده خدا رو نصیحت می کنید! شاید از شما بهتر باشه!

دکتر فاستوس توماس مان و فاوست گوته رو هم بخونید بد نیست در همین زمینه است.

امیدوارم همه به راه راست هدایت شویم ان شاء الله :))

 

پاسخ:

طبق گفته همون قرآن... همون خدا و ائمه و...
همگی متذکر شدن وقتی نمی شناسیم و نمی دونیم چی به چیه به خودمون اجازه قضاوت ندیم.
حتی اگر کسی رو ببینیم داره کاری بر خلاف عقیده و باور خودمون انجام می ده هم نهایتا امر به معروف یا صحبت مشورت طور که متوجه بشه نه قضاوت. حالا این اگر فقط طبق گفته های دیگری باشه که اصلا جایز نیست.
توی مورد یک و دو کامنت قبل هم گفتم وقتی در مورد مسئله ای آگاهی کافی نداریم، بهتره قضاوت نکنیم...
شمام که می گین اون بنده خدا رو ندیدین... دیگه چیکار دارین که قضاوت می کنین؟ (همون "چکار دارید نصیحت می کنید" خودتون :)   ).

ضمن اینکه من وقتی ببینم کسی دلش شکسته و درد دل می کنه ترجیح می دم همدلی کنم نه نصیحت. میون حرفهاش فقط سکوت کردم تا خالی شه و بعد با توضیحات و احادیث و... آرومش کردم الحمدلله. نه اینکه بخوام با قضاوت و تعریف بی عدالتی از نتیجه گناه و جهنم و... بگم و اون مسئولیت شخصی که هر کسی در قبال زندگی خودش داره رو رد کنم، نه. من ترجیح می دم ضرب المثل بیل زدن باغچه خودمون رو بگم... یعنی جای اینکه روی زندگی بقیه زوم و کند و کاو کنیم، برای رسیدن به اهداف مون مصمم باشیم بعد اگر نشد از بی عدالتی بگیم. یعنی جای اینکه از دور و ندونسته قضاوت کنیم کمی به احوالات خودمون برسیم.
که ما حتی در مورد رفتار ها و زندگی نزدیکان مون حق قضاوت نداریم چه برسه به دوست و همکلاسی و صرفا یه نوشته...
در بهتر بودنش هم شکی نیست... خیلی چیز ها ازش یاد گرفتم. ❤

ممنون بابت پیشنهاد!! شاااید در آینده بخونم!!

آمین.
ووو
فردا تون هم مبارک🌹

یا حق

وقتی کسی رو لایق امر به معروف و نهی از منکر می دونید یعنی دارید قضاوتش می کنید! محض اطلاع شما این پست رو من ننوشتم شما نوشتید یه دفعه قضیه برعکس نشه فکر کنید ما زوم کردیم رو زندگی کسی!

پاسخ:
خب این برداشت شما از امر به معروف هست نه درست بودنش.

بله من نوشتم اما نه برای اینکه هر کسی قضاوت کنه... وقتی کسی خواسته یا ناخواسته قضاوت بشه یعنی همون که گفتین... این هم صرفا جهت اطلاع شما.
هر آنچه هم لازم بود گفتم دیگه باقیش نربوط نمی شه.

☆☆☆☆☆☆☆


بعدا نوشت:
فرمودن به نظرم هیچکدوم در مورد بی عدالتی و قضاوت اشتباه نگفتین ولی چون هر کدوم از زاویه نگاه خودتون جوری بیان کردین انگار هر کدوم در پی اثبات و تحمیل نظر خودتون هستین... (من هدفم این نبود).
فلذا
عذر می خوام اگر خاطر تون مکدر شد. 🌹

یا حق